Tuesday, July 26, 2011

kawan


assalamuailaikum dan selamat malam. da lama xupdate blog sebab rasa malas je jari jemari ini mahu menaip. tiba-tiba malam ini aku merasakan rajin semacam. aku cuma mahu kongsi mengenai kawan dan juga kawan.

ok. macam mana kita mahu mengenali kawan yang betul-betul sejati??
bagi aku la kawan yang sejati ibarat isi dengan kuku, bagai aur dengan tebing dan bagai merpati 2 sejoli. hahahaha. sebenarnya susah untuk mendapatkan seorang kawan yang betul-betul sejati dalam hidup ni. sebab kebiasaannya kawan hanya akan makan kawan sahaja. bila kita senang kawan akan datang menumpang, dan apabila susah kawan akan pergi tinggalkan kita sorang-sorang. dan lagi satu aku betul-betul tak faham kawan yang lupakan kawan. apa jenis kawan la macam nie. bila ada kawan baru lupa kawan yang lama macam buang sampah ja. lepas digunakan pasti akan buang. kenapa perlu macam itu ek? sedangkan da bejanji semua benda akan buat bersama-sama. mesti sudah lupa segala pengorbanan seorang kawan kepada kawan yang lain.

faktor cemburu juga mungkin menyebabkan kawan makan kawan dan melupakan kawan yang lain. kenapa mesti ada rasa cemburu ek? kenapa mesti wujud perasaan cemburu walaupun sedikit? aku betul-betul tidak faham. mungkin faktor sekeliling. hahahah kelakar aku ni.macam buat asgment pulak da ayat aku.

senang cerita sekarang....
masa kau susah kau cari aku. masa kau senang sekarang kau lupa aku. mentang-mentang da ade kawan lain kau lupa la aku ek.
so aku dapat baca la dari dulu sampai sekarang semua orang yang bekawan dengan kau mesti akan jadi musuh lepas tu.
oohhh begitu ker jadinya.

hanyalah contoh semata-mata

so lebih baik kawan dengan kaum bukan sejenis sebab diaorang lebih memahami dari kaum sejenis.
so kepada kawan-kawan yang jenis merampas sila-sila lah anda fikir-fikirkan lah.
dan kepada kawan-kawan yang lupa kawan sila-sila lah ingat balik kawan-kawan anda.

so bagi aku kalau aku berkawan biarlah sampai bila-bila. tak kisah la aku berkawan dengan siapa pon lelaki, peempuan, pondan, tomboy, kaya ataupun miskin.semoga hilang segala hasad dengki terhadap kawan-kawan aku dan maut je dapat pisahkan antara aku dan kawan-kawan aku. amin

No comments:

Post a Comment