Wednesday, October 7, 2015

Anak syurga mama papa

Assalamualikum..
Syukur masih dipanjangkan usia.. Alhamdulillah sy telah selamat melahirkan baby y sangat2 comel pada 29/9/2015 baru2 ni secara pembedahan pada 34 minggu 1 hari usia kandungannya.. Allah telah memilih dan memberi amanat pd sy untuk melahirkan, menjaga dan mendidik anak syurga ini.. Dengan izinNya alhamdulillah semuanya selamat.. Mama dan papa memberi nama baby syurga ni Muhammad Ziyad Irsyad Bin Irwan Shah.. Semoga Ziyad dapat membesar dengan sempurna dan diberi kesihatan yang baik..

Ziyad lahir kedunia pada 34 minggu 1 hari kerana sy sendiri.. Maafkan mama syg mama xjage mkn masa mengandungkan kamu.. Masa 32 minggu doc dapat detect air ketuban saya da berkurang n tali pusat xdapat suply makanan kat ziyad.. Doc scan time 2 berat badan ziyad hanya 1.580kg sahaja.. Ya Allah.. Besar dugaan aku terima ni.. N doc bgtau aku akan melahirkan bayi xcukup bln n aku tepakse cucuk Dexa untuk matangkan paru2 baby sebanyak 2 kali..  Org ckp cucuk Dexa 2 laa cucuk yang paling sakit.. Lepas doc wat keputusan 1st sekali aku call suami aku n aku nk die dtg time 2 jugak.. Sebab aku rase sangat2 perlukn suami aku kt sisi aku.. Dlm setengah jam suami aku sampai.. Aku cite ape y doc cakap.. Xdapat aku menahan air mate time 2..

Esok paginya aku dapat dos y pertama untuk Dexa.. YaAllah sakitnya Sampaj aku menangis.. N 2nd Dexa pada malam selepas 12jam.. Demimu anak mama sangguo tahan..

Hari demi hari doc memantau keadaan aku dan ziyad masa dalam kandungan lagi.. Terima kasih incik suami y xpernah jemu dr hari 1st hingga hari yang ke 24 xpernah jemu menunggu isterimu..

Bila doc da tetapkan tarikh untuk melahirkanmu ank macam seolah2 mama nk tunggu saat mati je.  Siang malam mama doakan semoga diampunkan dosa dipanjangjan umur dan selamatkan kamu syg.. Hari2 mama pk besa dugaan mama.. Alhamdulillah dikurnikan suami y memahami sentiasa beri semangat, sentiasa ade disisi, sentiasa dengar segala keresahan sy, dan y penting sentiasa mendoakn sy dan baby selamat..

Macam menunggu saat nak mati rasa. Rasa yang sangat2 takot.. Jam 7 sy telah ditolak ke bilik OT.. Jam 8 pagi sy da dicucuk epural (cam 2 kot eje die) xsampai 5 minit kaki sy da berat tak rasa ape2.. Hanya Allah je y tau ape perasaan sy time 2.  Tak henti mulut bezikir, berdoa.. Nak pejam mata pon sy xberani takot sy akan pejam mata selama2nya.. Macam sy tefikir dosa2 y lepas y telah sy buat..

29/9/2015 jam 8.47 pagi mama da dengar tangisan kamu ziyad.. Mama xsabar nak tengok kamu.. Dlm beberapa minit nurse bwk kamu sebelah mama.. Tekebil2 mata kamu pandang mama.. Nurse suruh mama cium kamu.. Terima kasih syukur YaAllah kamu selamat.. Nurse bgtau kamu dibawak ke Nicu..

Selesai semua keluar dr bilik OT tok masuk wad blik 1st sekali aku cari suami sy kt lua bilik OT.. Sabar menunggu dr pagi sampai semuany siap..

Incik suami pg tgok baby ziyad kt Nicu.. Alhamdulillah ziyad ok..

Esokny sy gagahkan diri jugak untuk tengok baby syurga mama ziyad.. Sebak, sedih, syukur semua ada. Alhamdulillah xsampai seminggu kamu da boleh keluar dr Nicu ekot mama balik.. Bermulalah episod mama dan kamu baby syurga mama ziyad..

Semoga kamu dilingdungi dan sihat hendaknya anak syurga mama papa..
Muhammad Ziyad Irsyad Bin Irwan Shah

No comments:

Post a Comment