Wednesday, October 19, 2011

doa dan harapan


setiap manusia tidak pernah lepas untuk berdoa, tak kisah lah sama ada dalam kesusahan, kegembiraan, kesedihan, kekusutan dan banyak lagi. dan setiap manusia sentiasa mempunyai harapan yang tinggi ataupun harapan yang rendah terhadap sesuatu benda yang di kehendaki.

bagi aku yang sedang dalam kekusutan dalam kerungsingngan aku sering kali berdoa, semoga doa aku diperkenankan oleh-Nya. bila doa aku di pekenankan datanglah harapan yang baru dalam hidup aku supaya aku dapat menyelesaikan segala kekusutan yang datang bergolek-golek ke diri aku ini.

seringkali aku berdoa mendapat kebahagian, dan pergilah segala kedukaan yang sering singgah padaku. aku harapkan kegembiraan apabila kesedihan hampir padaku. aku harapkan seyuman apabila air mata mula menitis di pipi aku.

sesungguhnya Allah maha mendengar, maha mengetahui, maha menyayangi hambanya yang kerdil seperti aku ni. semoga segala doa-doaku di makbulkan dan datanglah harapan yang sinar dalam hidu aku....

No comments:

Post a Comment