Wednesday, April 11, 2012

gempa bumi di acheh 8.5 - 8.9 Skala Richter

sebuk dok hangat sekarang ni pasal gempa bumi di Acheh. tadi dok sebuk godek blog aku besandar kt kerusi malas sambil dok taep2. pas 2 terasa pulak kerusi ni macam bergerak2. hmm wt dono je la pun aku. pandang kiri, kanan, tengok kt tingkap luar xde pulak pape. terlintas jugak gempa bumi ker?? tapi xde pulak dengar riuh rendah kt bawah umah aku ni. buat xtau jela.

dok bosan2 aku online FB, dapat satu post yang mengataakan ada gempa bumi di banda Acheh. 8.5  skala richter. uishhh takotnyaa.. ape lagi orang 1st aku call mama. g cite kat mama. mama kate x rase pape pulak sebab sekarang ngah kat lua mkn nasi ayam. sedapnyaaaa. lepas 10minit mama call balik. mama cakap sekarang dekat Acheh da tsunami n mayb sampai dekat sini dalam pukul 9malam n mayb yang berhampiran dengan pantai mungkin dapat rase. mama bgtau dekat peneng n PD.. wooow takutnyaa.. tapi x taula mana info 2 yang mama dapat. nie membee rumah baca info dr internet da keluar 'amaran menghampiri kawasan pantai selama 48jam' lebih kurang mcm 2 la bunyiknye..

moge2 dijauhkan dari segala yang tidak diingini berlaku....

No comments:

Post a Comment