Sunday, February 12, 2012

semua dugaan dariNYA

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

assalamuailaikum...

hmmm hari ini dari petang tadi cuaca agak mendung sampai lah ke malam ni. sejuk je rasa. sama la macam hati aku yang agak sebak sekarang ini. nak kata ini masalah aku bukan jugak. cuma aku simpati pada yang mengalami menda ini. 

mungkin ini satu ujian daripada Allah supaya kita lebih kuat dan lebih mendekati Allah dari sebelum ini. kejadian ini berlaku pada keluarga aku sendiri, family kawan aku dan kawan aku sendiri. kenapa lelaki tidak pernah nak hargai perempuan? yang aku maksudkan bukan semua lelaki. aku cukup sedih apa yang di hadapi mama aku. mungkin dekat situ aku boleh belajar untuk menjadi lebih kuat supaya mama aku dapat menceriakan mama aku dikala sedih.

sal family aku pulak, kesian aku tengok apa yang terjadi dekat family dia. yang menjadi mangsa anak2. kenapalah xreti2 nak berfikir ek. minta maaf la ye. dah tua2 2 bawak2 lah bertaubat just fikir nak mati je, kumpul amal jariah banyak2 tak payah da nak fikir keseronokkan dunia.

yang ni pula kawan baik aku sendiri yang terkena. aku ingatkan bf dia 2 baik lah sangat sebab masa aku down bf dia yang bagi semangat dekat aku supaya aku bangun. tapi rupa-rupanya sekarang dah pandai buat hal. apa nak jadi la. terang-terang gf ko 2 komain lawa kau boleh main dengan perempuan lain. apa lagi yang kau nak. aku tahu kau banyak duet segala-galanya kau boleh beli. tapi kau tak patut buat perempuan macam 2.

sebelum memilih pasangan biarlah dia mengenali Allah dan ia sentiasa mendekati Allah. supaya hubungan dapat diredhai Allah.......

No comments:

Post a Comment