Friday, February 24, 2012

kahwin dan bertunang awal

assalamualaikum dan selamat malam.

rasanya dah lama tak update blog ni. masa tidak mengizinkan dan line internet yang agak kelembabpan. sekarang umur aku dah menjangkau 21 tahun. wow pejam celik da dewasa aku ni dan layak untuk menjalinkan hubunggan yang cukup-cukup serius.

bagi aku 21 tahun darah manis lagi so untuk terlalu awal aku nak bertunang ataupun kahwin muda dan menjadi ibu muda ( hot mama ). kadang kada ada terfikir nak dapat pakai baju pengantin, nak dapat anak cepat-cepat, nak dukung anak cepat-cepat. hmmmm 2 salah satu faktor la untuk aku teringin sangat-sangat nak ada hubungan yang serius.

aku xnak bertunang dan kahwin muda sebab............ time sekarang ni lah kita boleh keluar dengan kawan-kawan lagi, pergi tengok bola, pergi lepak-lepak minum dengan kawan-kawan ( lain jantina, mahupun sama jantina ) tanpa halangan sesiapa. kalau dah bertunang kena lah mintak kebenaran tunang, kalau tunang tak bagi tak ke rasa macam nak lempang je muka tunang tu. tak pun tunang tu menyebok nak join sekaki time lepak or hang out dengan kawan-kawan? tak ke rasa boring dan menyampah. bek kau keluar dengan tunang kau je.

kalau kahwin muda pulak.... pas kahwin komperm2 la akan dapat anak dan menjadi ibu muda. memang best dapat anak sendiri tapi korang fikir ke yang korang ni masih jiwa muda?? takkan lah nak keluar hangkut anak sekali kot, contohnya pergi karoke tak ke kesian budak tu lama-lama bole LOHE kang. hahah. kalau nak keluar hang out lepak-lepak dengan kawan-kawan takkan lah nak bawak anak dengan laki sekali? susah....

memang orang yang dah kahwin muda semua kata seronok. ada orang jaga, boleh jaga suami, boleh jage anak dan macam-macam lagi yang seronok-seronok....

buat masa terdekat ini aku takkan ada ikatan yang serius dengan sesiapa pun. aku akan habiskan zaman dewasa dengan sehabis mungkin. dan sekiranya jodoh telah sampai aku aka laksankannya. bila da smapai masanya dan hilang segala zaman untuk berseronok-seronok dan jodoh telah sampai insyaAllah aku akan mendirikan rumah tangga.

No comments:

Post a Comment